دید همه جانبه با دوربین های نظارت تصویری ۳۶۰ درجه

  دید همه جانبه با دوربین های نظارت تصویری ۳۶۰ درجه

با سولوشن های سریع تر، هوشمند تر و رزولوشن واضح تر که با قیمت های بسیار رقابتی در بازار در دسترس هستند، دوربین های نظارتی، تجزیه و تحلیل ویدئو و سیستم های مدیریت تصویر در اواسط یک انقلاب تکنولوژیک هستند.

IHS به تازگی پیش بینی کرد که دوربین های ۳۶۰ درجه و فن آوری نظارت, رشد دو رقمی را در چند سال آینده تجربه خواهد کرد. در صنایعی مانند خرده فروشی شاهد افزایش سرقت هستیم، بنابراین با سرمایه گذاری بصرفه می توان از این فناوری های رو به رشد برای نظارت استفاده کرد. در کنار جذاب بودن این فناوری ها، استفاده از آنها بیش از گذشته واجب است.

دوربین های با پایه گردان (PTZ) سنتی، یک پهنه باریک دید را ضبط می کنند و نیاز به قطعات متحرک برای اسکن کل منطقه دارند، بنابراین این دوربین ها به مراتب بیشتر در معرض شکست های مکانیکی قرار دارند. دوربین های PTZ هچنین تنها آنچه را در پهنه دید آنها وجود دارد می بینند و ممکن است به راحتی یک رویداد مهم را در صورتی که دوربین در حالت نظارت جای دیگر، در آن زمان باشد را از دست دهند.

دوربین های نظارت تصویری 360 درجه

دوربین های نظارت تصویری ۳۶۰ درجه

 

 

آنها همچنین فاقد توانایی زوم تصاویر ضبط شده هستند، که این امر می تواند تاثیر منفی بر سطح آگاهی از موقعیت های بحرانی برای پرسنل امنیتی گذارد، که به موجب آن نتوان از آن به عنوان مدرک در بررسی های رسمی استفاده کرد.

دوربین های نظارتی ۳۶۰ درجه، از یک لنز فیش آی برای ضبط تمام صحنه ها و حوادث استفاده می کنند، که باعث آگاهی از کل موقعیت بدون هیچ نقطه کوری می شود. فیلم گرفته شده، سپس در زمان واقعی آورده می شود و این امکان را برای مقامات امنیتی فراهم می آورد تا فیلم را استخراج کنند، آن را به جلو و یا عقب ببرند و یا حتی زوم کنند.

اگر اتفاقی رخ دهد با مراجعه به تصاویر ضبظ شده گذشته، آنها می توانند آن عمل یا موضوع را  قبل از وقوع، در طی و بعد از وقوع رخداد دنبال کنند. علاوه بر این، تجزیه و تحلیل تصویری قدرتمند می تواند در تجزیه و تحلیل یک صحنه کمک  کند و می تواند اطلاعات بسیار با ارزش از نگاشت گرما، زمان توقف، تعداد دفعات مشاهده ورود خروج، نفوذ، و غیره ارائه دهد.

 

  کاهش هزینه

از آنجا که تنها یک دوربین چنین منطقه وسیعی را پوشش می دهد، دوربین های ۳۶۰ درجه، تعداد دوربین های لازم برای تامین برنامه های امنیتی، حتی در مقیاس بزرگ و یا حتی محیط های پیچ و تابدار مانند موزه ها، پارکینگ و یا تقاطع خیابان را کاهش دهد. در نتیجه، کاربران نهایی در نصب و راه اندازی صادقانه، کاهش هزینه دوربین و افزایش آگاهی از موقعیت را متوجه تاثیر قابل توجهی می شوند.

تعداد زیادی از صنایع وجود دارد که از ابداع تکنولوژی دوربین ۳۶۰ درجه در عملیات سود برده اند. فروشگاه های خرده فروشی، از مراکز خرید گرفته تا بوتیک خیابان، می تواند با استفاده صحیح از دوربین های ۳۶۰ درجه برای نظارت بر ترافیک رفت و آمد مشتری، مدیریت جایگذاری کارکنان و جلوگیری از هر گونه سرقت و یا فعالیت کلاهبرداری از این دوربین ها استفاده کنند. برای دستیابی به آگاهی بهتر از موقعیت، این حرفه حتی می تواند الگوها را در مشتری و یا رفتار کارکنان برای جلوگیری از افت و بهبود بازاریابی آنها و یا تلاش های فروششان، تشخیص دهد.

این دوربین های ۳۶۰ درجه امروزی می توانند تحت شرایط شدید نور کم کار کنند، در مراکز  آموزش عالی برای محیط های نزدیک خوابگاه یا آزمایشگاه برای اطمینان از ایمنی دانشجویان می توانند به کار گرفته شوند.

در مراقبت و نظارت شهری به خوبی می توان از مزایای نظارت با دوربین ۳۶۰ درجه بهره برد، که می تواند در جمع آوری اطلاعات موقعیت ها در زمان واقعی به پلیس کمک کند تا میزان اضطرار موقعیت ها را به درستی اندازه گیری کنند و از کمک مناسب در موقعیت های مختلف بهره مند شوند. سازمان ها همچنین می توانند در هزینه های نصب و راه اندازی با قرار دادن تعداد دوربین کمتر در مکان ها، موقعیت های مطلوب و استفاده از توان تجزیه و تحلیل ویدئویی برای تشخیص فعالیت های جنایی، صرفه جویی کنند.

دوربین های ۳۶۰ درجه روزانه در حال بهتر شدن هستند، و آینده تکنولوژی ویدئویی حتی قابلیت های بیشتری را وعده می دهد، آنها قابلیت  سازگاری با ضبط سه بعدی و سازگاری با حساسیت های نور و حساسیت های حرارتی را دارند. با توسعه این فناوری و ارزان تر شدن هزینه تولید، ضروری خواهد بود که سیستم های قدیمی و یا آنالوگ به لطف دوربین های IP حذف شوند زیرا که دوربین های IP به طور موثر می توانند چند کار و عملیات تجاری و اقدامات امنیتی را انجام دهند.

منبع: ifsecglobal

جالب است بدانید،  دوربین های ۳۶۰ درجه  MNA با سولوشن های سریع تر، هوشمند تر و رزولوشن واضح تر که با قیمت های بسیار رقابتی در بازار در دسترس هستند . جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت www.MNA.ir  مراجعه و یا با شماره تلفن  ۸۸۵۰۱۴۵۵-۰۲۱ نمایید.

 

 

آخرین اخبار صنعت : www.iranalarm.com

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *