نظارت تصویری IP در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

نظارت تصویری

 

منبع: www.asmag.com

 

ایجاد انتقال اترنت پایدار برای نظارت تصویری IP در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده‌فروشی

وقت گذراندن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خرده‌فروشی تبدیل به یک شیوه زندگی برای مردم ساکن در کلان­شهرها شده است. انبارهای خرده‌فروشی بزرگ هرروز مملو از خریداران است. بااین‌حال، این امر مشکلاتی را در خصوص کاهش موجودی و فعالیت‌های مجرمانه به ارمغان آورده است که تقاضا برای نصب و راه‌اندازی دوربین‌های مداربسته نظارت تصویری IP در این مکان‌ها را بالا می‌برد.

در دستیابی به مدیریت بهتر زنجیره خرده‌فروشی و تجربه خرید، یک سیستم نظارت تصویری IP قوی نقش اصلی را ایفا می‌کند. اما تنها با انتقال داده نظارت تصویری IP پایدار، سیستم می‌تواند بهترین عملکرد خود را ارائه نماید.

انتقال IP قوی به نفع کل عملکرد سیستم نظارت تصویری IP است

به‌منظور مدیریت خوب یک زنجیره­ی خرده‌فروشی در مقیاس بزرگ، اتخاذ یک سیستم نظارتی نظارت تصویری IP تماماً IP، معمولاً بهترین انتخاب برای کاربران نهایی،‌کاهش مجموع هزینه‌های مالکیت(TCO) و بهره‌وری مدیریت بالاتر است. انتقال داده ­IP پایدار و تغذیه کافی برق برای اطمینان از کارکرد ­۲۴ ساعته/۷ روزه سیستم­های نظارتی IP الزامی است، به‌ ویژه هنگامی ‌که خرده‌فروشی‌های زنجیره‌ای زیادی باید به هم متصل شوند. بنابراین، استفاده از دستگاه‌های با قابلیت انتقال IP همراه با انتقال برق از طریق اترنت (PoE) عمدتاً توصیه می‌شود. علاوه بر این، دستگاه انتقال همچنین می‌تواند به مشتریان نهایی در تصمیم­گیری بهتر کسب‌وکار و بهبود مدیریت خرده‌فروشی زنجیره‌ای کمک کند. برای ‌مثال، یک سوئیچ PoE را می­توان به یک دستگاه POS برای تجزیه‌وتحلیل سوابق فروش، و یا به حسگرهایی که روشنایی LED یک ساختمان را به طور هوشمند کنترل می کنند، متصل کرد.

برای انتقال از راه دور، بسط دهنده‌های اترنت یا فیبر نوری اغلب پیاده می‌شود. کابل های فیبر نوری فواصل بسیار طولانی انتقال، و همچنین امنیت بیشتر و تداخل/نویز کمتر را ارائه می‌دهند. آنها اغلب در فضاهای بزرگ مانند انبارها، در تشکیل بک بون سیستم نظارتی، استفاده می شوند.

در مجموع، استفاده از یک راه‌حل انتقال نظارت تصویری IP با کیفیت بالا جهت به‌کارگیری دستگاه‌هایی با آخرین فن­آوری PoE، که از انتقال فیبر نوری حمایت می‌کنند، و سوئیچ‌های شبکه وب هوشمند ایدئال است.

انتقال برق از طریق اترنت(PoE)

استفاده از PoE تجمیع کنندگان را قادر می‌سازد که به‌راحتی دوربین‌های نظارت تصویری را بدون هیچ‌گونه نگرانی در مورد توزیع برق راه‌اندازی کنند. PoE یک فن‌آوری توسعه‌یافته توسط موسسه مهندسان برق و الکترونیک­(IEEE) است، که برق را از طریق یک کابل CAT5 انتقال می‌دهد.

مدرن‌ترین دوربین‌های IP از استاندارد IEEE802.3at PoE Powered Device­(PD) پشتیبانی می‌کنند. یک دستگاه منبع تغذیه  IEEE802.3at، مانند یک سوئیچ PoE، در هر پورت حداکثر ۳۰ وات خروجی دارد. مصرف برق یک دوربین بولت معمولی زیر ۱۰ وات است. بااین‌حال، یک دوربین با قابلیت­ PoE دارای کارکرد PTZ­ (پایه گردان و لنز زوم) و یا نور مادون‌قرمز ممکن است برق بسیار بیشتری مصرف کند.

برای خرده‌فروشی‌هایی در فضای باز مانند گلخانه­ها، دوربین‌های ویدئویی باید در حالت عملیاتی حتی در شرایط بد آب و هوایی باقی بمانند. اگر دوربین‌های با قابلیت PoE با بخاری و اتصال بی‌سیم AP در فضای باز نصب شوند، ممکن است به سوئیچ‌های PoE 60 وات سخت برای تأمین برق کافی و انتقال باثبات نیاز پیدا کنید.

برای حفظ آن دسته از دوربین­های پرمصرف، برخی از تولیدکنندگان تجهیزات اتصال شبکه محصولات “آلترا PoE” 60 وات که تا ۶۰ وات از هر پورت PoE با استفاده از هر چهار زوج سیم‌های مسی در کابل UTP تغذیه می‌کنند، را توسعه دادند.

 

مزایای استفاده از انتقال داده بک بون  Gigabit

انتقال اترنت گیگابایت را می‌توان با کابل‌های CAT5­/­۶ Gigabit و یا کابل‌های فیبر نوری انجام داد. در یک فروشگاه بزرگ زنجیره‌ای خرده‌فروشی مانند یک سوپرمارکت، بسیاری از دستگاه‌ها به شبکه متصل است، مانند نظارت تصویری، کنترل دسترسی، POS، پرداخت، روشنایی و حتی سیستم‌های تهویه مطبوع. این دستگاه‌ها، داده‌های سنگین به‌ویژه در میان دوربین‌های نصب‌شده در گوشه‌های قفسه‌های انبار را تولید می‌کنند. این کار پهنای باند گسترده‌ای را برای جمع‌آوری تمام این داده‌ها به خود اختصاص می‌دهد؛ از این رو انتخاب یک بک بون Gigabit بهترین گزینه است.

سوئیچ‌های PoE وب هوشمند

پیاده‌سازی سوئیچ­های PoE وب هوشمند در یک پروژه نصب سیستم های نظارتی مربوط به یک خرده‌فروشی زنجیره‌­ای بسیاری از زحمات در طول تعمیر و نگهداری را کم می‌کند. در مقایسه با سوئیچ مدیریت نشده، سوئیچ­ PoE وب هوشمند یک راه‌حل مقرون‌به‌صرفه است که باعث کاهش در زمان تعمیر و نگهداری و تقلیل از کار افتادگی عملیاتی می‌شود، و ازاین‌رو در حال محبوب شدن هر چه بیشتر در میان تجمیع کنندگان سیستم است.

سوئیچ­ PoE وب هوشمند یک رابط وب مناسب برای مدیر شبکه جهت تعدیل از راه دور تنظیمات از طریق یک مرورگر وب را فراهم می‌کند. این تنظیمات شامل وضعیت PoE، روشن­/­خاموش بودن پورت، برچسب زدن VLAN، ترانکینگ، اولویت‌های QoS، راه‌اندازی مجدد از راه دور نظارت تصویری و غیره. پیکربندی‌های ­VLAN­(شبکه محلی مجازی) و QoS­(کیفیت خدمات) برای نتایج جریان توزیع‌های تصویری Ip دار در مقیاس بزرگ، حیاتی است.

کاهش هزینه‌های کل مالکیت

به‌طور خلاصه، استقرار انتقال اترنت در یک پروژه مداربسته IP، ممکن است به کاهش مجموع هزینه‌های مالکیت یک شرکت زنجیره‌ای خرده‌فروشی به دلایل زیر کمک کند:

  1. استفاده از سوئیچ‌های PoE به‌عنوان PSE پیچیدگی توزیع برق در نصب دوربین‌های مداربسته را حل می‌کند. با توجه به ماهیت جریان سبک آن، نصب و راه‌اندازی PoE نیازمند گماشتن تکنسین‌های برق پروانه دار نیست.
  2. دستگاه‌های شبکه را می‌توان در زیرساخت IT موجود ادغام کرد.
  3. پورت‌های فیبر نوری را می‌توان با زیرساخت‌های فیبر برای انتقال داده‌ای از راه دور با عملکرد بالا متصل کرد.
  4. سوئیچ‌های PoE وب هوشمند مقرون‌به‌صرفه هستند، و آنها از نظارت از راه دور و پیکربندی پورت اترنت، با صرفه‌جویی در زمان عیب‌یابی و بازرسی در محل، پشتیبانی می‌کنند.
  5. VLAN و QoS را می‌توان با سوئیچ‌های PoE وب هوشمند برای بهینه‌سازی بهترین نتایج جریان ویدئویی پیکربندی کرد.
  6. برخی از سوئیچ‌های PoE مدیریت‌شده از کارکرد جدول زمان‌بندی ­PoE­، که می‌تواند در دوربین‌های ­PoE­ و یا روشنایی LED برای حفاظت از انرژی استفاده شود، پشتیبانی می‌کنند.
  7. سوئیچ‌های PoE مدیریت‌شده با ورودی‌های توان زائد می‌توانند به UPS به‌عنوان برق پشتیبان متصل شوند. درصورتی‌که قطع برق در یک مکان دوردست وجود داشته باشد، مدیر شبکه می‌تواند پورت‌های ناخواسته را با گذاشتن توان برای دوربین‌های مداربسته در مکان‌های مهم غیرفعال کند.
  8. یک سیستم مداربسته IP دار با طراحی خوب، به‌طور کارآمد از خرابکاری و تنزل موجودی فروشگاه جلوگیری کند.
  9. سیستم تصویری مداربسته IP دار را می‌توان در ساختار IoT برای تجزیه‌وتحلیل بهتر کسب‌وکار ادغام کرد.

 

پیدا کردن یک شریک ارزش‌افزوده

هنگام پیاده‌سازی طرح یک شبکه، بودجه برق PoE، تعداد پورت‌ها، تقسیم‌بندی VLAN و تنظیمات پهنای باند آن‌چنان مهم است که باید به‌درستی راه‌اندازی شود. یک شریک که نه‌تنها محصولات با کیفیت را فراهم می‌کند، بلکه پشتیبانی فنی و مشاوره در زمان و پول یکپارچه سازهای سیستم صرفه‌جویی خواهد کرد.

برای نمونه، سیستم‌های EtherWAN در طراحی و ساخت سوئیچ‌های اترنت، مبدل‌های رسانه‌ای، بسط دهنده‌های اترنت و محصولات PoE برای کاربرد که محل‌هایی که اتصال بسیار مهم است تخصص دارند. با تمرکز اصلی خود بر روی اتصال اترنت برای محیط­های با الزامات سخت‌گیرانه، قابلیت اطمینان و کیفیت محصول در اولویت‌اند. پشتیبانی فنی و یا ارائه مشاوره در زمینه توپولوژی نیز از EtherWAN در دسترس هستند.

محصولات پیشنهادی برای اتصال اترنت

EtherWAN حامل یک خط کامل از سوئیچ‌های PoE مدیریت ‌شده، مدیریت نشده، و وب هوشمند را حمل می‌کند که برای پیاده‌سازی در طراحی شبکه برای یک پروژه مداربسته IP دار زنجیره‌ای خرده‌فروشی ایدئال هستند:

EX17908 سوئیچ اترنت PoE وب هوشمند ۸ پورتی BASE­۱۰۰۰/۱۰۰/۱۰­(IEEE802.3at)
EX17082 سوئیچ اترنت PoE وب هوشمند ۸ پورتی BASE-TX­۱۰۰/۱۰ (IEEE802.3at)و کومبو­Gigabit SFP 2 پورتی
EX17162 سوئیچ اترنت PoE وب هوشمند ۱۶ پورتی BASE-TX­۱۰۰/۱۰ و کومبو Gigabit SFP 2 پورتی
EX17242 سوئیچ اترنت PoE وب هوشمند ۲۴ پورتی BASE-TX­۱۰۰/۱۰ و کومبو Gigabit SFP 2 پورتی
EX24402 سوئیچ اترنت PoE مدیریت شده ۱۶ پورتی BASE­۱۰۰/۱۰ و کومبو ­Gigabit SFP 2 پورتی
EX25611 سوئیچ اترنت PoE مدیریت شده ۲۴ پورتی BASE-T­۱۰۰۰/۱۰۰/۱۰­­(کومبو SFP 4 پورتی)و ۱G/10G SFP+ 4 پورتی
EX78602 سوئیچ اترنت PoE مدیریت شده سخت ۶ پورتی BASE­۱۰۰/۱۰(PoE X 4  + PoE 60W X 2) و Gigabit 2 پورتی
EX78900 سوئیچ اترنت Gigabit 16 پورتی مدیریت شده سخت(PoE X 8)

 

 

 

 

 

 

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *